tijger.reismee.nl

Dag 1 en 2

Dag 1

Dit keer ging de wekker niet heel vroeg om te vliegen naar Egypte, maar omdat we heel avontuurlijk (vind ik) met de auto een aantal Europese landen gaan bezoeken. Om 08:15 uur onze Tijger bij Margriet gebracht en dat vindt Tijger gelukkig altijd leuk.
Dit keer alleen het hotel in Oostenrijk geboekt waar wij 8 dagen verblijven, en de rest is op de bonnefooi. Niet echt iets voor mij, dus we gaan het zien.
Om 08:30 uur gaan we dan echt op pad. En ja hoor, je hebt helemaal gelijk Netty. Al heel snel kwam ik er achter dat we toch wat dingen waren vergeten. Geen punt hoor. In Valkenswaard nog even gestopt om wat te drinken en gelijk de ontbrekende boodschappen gedaan. Daarna het eerste land .... België ... dat is echt schrikken hoor. Wat een armoedig zooitje is het daar. En wat een chaos om in het centrum van Luik te rijden. Zelfs Piet, die heel ervaren is, vond het echt niet leuk. We werden zelfs door de politie, middels een waarschuwingssirene, gemaand om niet verder te rijden.. ach... we wilden maar heel even spookrijden in een straatje naar links.
Eenmaal in Luxemburg konden we lekker ontspannen en op zoek gaan naar een hotel. Door een goede tip om via booking.com te kijken, was dat zo geregeld.
Moe maar voldaan zit de dag erop. We hebben in totaal 9 uur over de reis gedaan, waarvan 8 uur in de auto met een gemiddelde snelheid van 80 km per uur.

Dag 2
Dit keer is het de planning om van Luxemburg naar Frankrijk te reizen. We gaan vanuit Luxemburg naar het plaatsje Mulhouse. De reis is heel anders dan de dag ervoor. De natuur is veel mooier en we komen bijna ogen te kort om al het moois te zien. Zelfs het rijden in de bergen is een hele belevenis. Tussendoor even de benen streken, wat eten en drinken of stoppen om wat foto’s te maken.
We vertrekken om 08:30 uur uit Luxemburg en komen rond 15:00 uur aan in Mulhouse.
Eenmaal ingecheckt besluiten we naar het centrum te lopen, want volgens de receptioniste is het maar 10 minuten lopen. Tja, ...... jullie raden het al... dat was dus een broodje Aap verhaal. Bezweet en moe komen we aan bij de kathedraal, is die dicht………………. Ach geen punt, gaan we gewoon wat foto’s maken en weer terug naar het hotel. Klinkt heel logisch he.... ken je van die mensen die een richtingsgevoel hebben van een blinde garnaal, maar zelf denken dat ze de weg weten? Piet kent iemand die zo is.... hij is zelfs met haar getrouwd... dan zit er dus uiteindelijk maar 1 ding op... na vele mislukte pogingen om de juiste weg terug te vinden, maar met het openbaar vervoer gaan. Ach, dat heeft ook zo zijn charme..
We hebben in totaal 6 uur over de reis gedaan waarvan 4,5 uur in de auto met een gemiddelde snelheid van 60 km per uur.

Morgen is de planning om via Zwitserland naar Vorarlberg in Oostenrijk te gaan. We zijn reuze benieuwd.