tijger.reismee.nl

Dag 3 en 4

Dag 3

Vandaag zijn we van Frankrijk, door Zwitserland en Liechtenstein naar Oostenrijk (Brand gereden).
Deze dag was echt een lange zit. En omdat we gekozen hebben om geen snelwegen te gebruiken, ben je soms lang onderweg zonder echt km’s te “slijten”.
We hebben hoge verwachtingen van deze dag, want de natuur wordt steeds mooier en Zwitserland is, althans dat verwachten wij, het mooist. We moeten eerlijk zeggen dat het begin van de rit vooral door kleine dorpjes en veel centra was. Heel even dachten we dat onze (hoge) verwachtingen niet reëel zouden zijn, maar toen we eenmaal de bergen in gingen waren de uren van industrieterrein en centra’s snel vergeten. Hoe vaak we niet even gestopt zijn om een paar foto’s te maken………………. Zelfs een stukje jeugdsentiment weer teruggezien. Een koe met een grote bel om haar nek, die je constant hoort klingelen.
De bedoeling was om in Zwitserland te overnachten, maar om nou 200 euro te betalen voor 1 nacht zonder ontbijt, vonden wij toch wel een beetje te gortig. Na kort overleg besloten we om dan maar 2 uurtjes langer door te rijden, zodat we de volgende dag nog maar 2 uur verwijderd waren van de uiteindelijke bestemming waar we dan 8 dagen verblijven.
Eenmaal aangekomen in het plaatsje Brand, werden we echt aangenaam verrast door de vriendelijkheid van de Oostenrijkse mensen. Dat is best een verademing nadat we meerdere chagrijnige ervaringen hadden met Franse en Zwitserse mensen. Het uitzicht vanuit ons balkon was echt heel mooi.
Na een korte wandeling lekker in het hotel gegeten en op tijd naar bed, want we waren best wel gesloopt door de uiteindelijk toch wel lange rit.
Deze dag zijn we 8 uur onderweg geweest waarvan 6 uur gereden hebben met de gemiddelde snelheid van ongeveer 50 km per uur.


Dag 4


Eerst genoten van een lekker ontbijt en omdat we al vroeg wakker waren, besloten we om in het plaatsje Brand naar een kleine waterval te gaan kijken en met de kabelbaan (2 stuks) omhoog te gaan, de bergen in. Dat gaat dan dus in twee delen. Deel 1 was al hoog en prachtig, maar de 2de kabelbaan die je naar de top van de berg bracht, gaf een uitzicht waar je gewoon stil van werd.
Eenmaal weer met beide benen op de begane grond, begon de reis naar Jerzens. De reis zou volgens planning ongeveer 2 uren duren, maar met zoveel moois om je heen, stop je heel vaak om even rond te kijken en foto’s te nemen. Eenmaal een eind op weg, geeft de navigatie een filemelding aan, omdat er een storing in een tunnel was …….……. 2,5 uur vertraging. Dus wij hebben meteen gekozen voor de omleiding. We hadden al gekozen om de snelwegen te vermijden, maar waar we nu in terecht kwamen, sloeg echt alles. Gelukkig is mijn kanjer de beste chauffeur van de hele wereld, want ik was allang gillend gek geworden. Super smalle weggetjes en we gingen steeds steiler omhoog. En dan te bedenken dat je ook tegenliggers kunt tegenkomen. Ik weet niet hoe lang ik heb gebeden, maar het was wel steeds dezelfde zin……….. “Heer wilt U er alsjeblieft voor zorgen dat er geen tegenliggers komen”. Piet moest een heel stuk gewoon in de 1ste versnelling rijden. Zo steil (en ook smal !!!) was het.
Na 15 minuten zweten en de neiging tot hard gillen, kwamen we gelukkig weer uit op de “normale” bergwegen. Haha wat een belevenis zeg!
Eenmaal aangekomen in het hotel weten we gewoon niet wat we meemaken. Wat een luxe zeg. Boven verwachting. Grote luxe kamer en het eten is niet in buffetvorm zoals ik het altijd graag wil, maar elke dag een 5 gangendiner. 1 saladebuffet, 2 soep, 3 een ander voorgerecht, 4 hoofdgerecht en 5 dessert. Piet, lacht om mijn teleurstelling in mijn ogen en stelt mij gerust dat het vast lekker is. En...... hij heeft gelijk. Het smaakte meer dan goed, eigenlijk best wel geweldig goed.
Morgen een dag om alles in de buurt te verkennen en lekker te gaan zwemmen in het binnenbad van het hotel.

Deze dag zijn we 3 uur onderweg geweest, waarvan 2 uur gereden met een gemiddelde snelheid van ongeveer 45 km per uur.

Groetjes van ons.

Ps: Het is gelukt hoor ma en pa. We zien jullie reactie op reismee. Als je heel goed op de trap kijkt lieve zus, zie je een klein stipje.. Dat ben ik en uiteraard nemen we lekkere chocolade voor je mee. Haha oom Ko en tante Marijcke, dat hadden we nog niet eens gezien. En die foto Monica…. Gaat er zeker niet komen. haha

Reacties

Reacties

Mariska

Dat hebben jullie maar mooi gedaan. Haha. Ik zie jouw gezicht en houding helemaal voor me Hanna, daar op die smalle weggetjes. En dat eten. Het is toch wat met je, gelukkig is Piet er om je gerust te stellen. Enjoy

Sjaak en co

Leuk om jullie verhalen in de bergen te lezen. Ik vond het ook altijd eng hoor. En dan zeker als je langs een ravijn rijdt. Ik ging dan altijd helemaal naar links overhellen haha. Geniet maar lkr van de mooie omgeving, het luxe hotel en het super de luxe eten.

ma en pa

Heel leuk om met jullie mee te reizen. Wel heel eng he die smalle wegen en gelukkig geen tegenligger.
Het eten ziet er smakelijk uit. liefs van ons

Ilona

Wauw, ik zie het helemaal voor me, die ene smalle weggetjes. Maar ik denk wel dat het leuker is dan 2 uur in de file staan, ha ha

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!