tijger.reismee.nl

dag 5 en 6

Dag 5

Dit was echt een dag om de omgeving te verkennen. Kijken wat we allemaal kunnen ondernemen en het stadje van Jerzens bezoeken. Eerst gekeken naar de kabelbaan naast het hotel. Zo dan...... dat is best duur. 46 euro per keer voor 2 personen. Dan heb je wel 2 kabelbanen en vanaf de hoogste top met een skelter, een klein stukje naar beneden, maar duur is het wel. En de rodelbaan is helaas dicht.
De kleine teleurstelling is van korte duur. Bij de receptie krijgen we 2 zomerkaartjes die gratis toegang bieden aan alle kabelbanen, stoeltjesliften, musea en alle andere activiteiten in de buurt. En geldig voor de hele week dat we daar verblijven. Dat is een vaste service van het hotel... nou, dat is natuurlijk helemaal super.
Ook gelijk kennis gemaakt met het zwembad. Je krijgt dus badjassen en slippers van het hotel en je kunt zo via de lift direct bij het zwembad komen. Dat laten wij ons ( 2 waterratten die we zijn), geen 2 keer zeggen. Wel gek met je badjas aan in de lift, maar iedereen doet het. Dus wij ook. Haha.

Dag 6
Dit is voor ons een heel avontuurlijke dag. We gaan de watervallen route doen, daarna met een heel hoge kabelbaan naar een mooi bergmeer kijken, om vervolgens met de gletjsermetro naar de hoogste kabelbaan van de hele omgeving te gaan, waarbij je op de top de landen, Oostenrijk, Italië en Zwitserland kunt zien. Spannend.
De watervallen route was echt zo mooi om te doen. En je loopt gewoon tussen de koeien in de weilanden. Ik was vastbesloten om een selfie met een koe (met koebel) te maken. Aan de foto kun je zien dat dat aardig gelukt is. Er was echter 1 nadeel, het zal er vol met middelgrote vliegende kevers, dus die zaten echt overal op onze kleding. Echt zo smerig. Natuurlijk heb ik af en toe gegild en rond gehuppeld als jonge hinde omdat ze bleven plakken, maar het was de selfie meer dan waard. Haha
En dan die kabelbaan..... die was echt heel hoog. Piet zei halverwege .... moet je eens naar beneden kijken en dat deed ik........... ehhhh, dat had ik beter niet kunnen doen. We hebben een foto toegevoegd om te kunnen zien hoe hoog we zaten in die gondel. Ik was blij dat we boven waren en het kleine meer boven in de bergen had ik echt niet willen missen. Wel ging ik meteen twijfelen aan onze volgende activiteit, want dat was een nog hogere kabelbaan. En geloof mij, zo hoog in de bergen, voel je lichamelijk echt wel en wordt het omhoog lopen ook echt vermoeiend en zwaar.
Maar goed, we gaan het avontuur aan. Op naar de gletsjermetro dwars door de berg naar de volgende kabelbaan. Eenmaal daar aangekomen was het gesloten...... geen idee waarom, maar ik was er eerlijk gezegd best wel blij om. Jammer, zei ik tegen Piet en liep meteen snel terug naar de veilige auto.... stel je voor, dat we het niet goed gezien hadden..... achter mij gaat Piet hard lachen en zegt dan: jij hebt ineens haast zeg. Jaaa, ik had heel veel haast. Zie ik later in het hotel dat hij een foto van mijn spurt heeft gemaakt.
Het was echt een dag vol mooie indrukken. Een dag om niet te vergeten. Het was echt genieten!

Morgen is het, volgens de weersvoorspelling dan, een mistige en regenachtige dag, dus we gaan dan naar musea en een paar kerkjes om te bezichtigen.

Groetjes van ons

Ps: Oom Ko, we zullen speciaal voor u foto's maken van de menukaart. Het is smullen, maar het eten hier weegt inderdaad niet op tegen het lekkere eten bij pa en ma. Zodra we een schildpad zien, maken we gelijk een foto.

Reacties

Reacties

Sjaak en co

Ik zie het al helemaal voor mij al die hotelgasten in een witte badjas door het hotel. Mag je daarmee ook in het restaurant? Wat schrijf je toch leuk en humoristisch. En ik vind jullie reuze stoer om met de kabelbaan te gaan

Ilona

Wauw, wat een heerlijke verhalen, ik zit er helemaal in. Super avontuurlijk ook zeg. Onwijs gaaf

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!