tijger.reismee.nl

Dag 7, 8 en 9

Dag 7 en 8

Zoals de weersvoorspelling het had aangegeven, hadden we 2 regenachtige en mistige dagen. Deze dagen zijn heel geschikt om kerkjes en musea te bezoeken en dat hebben we dan ook gedaan. Ware het niet dat alle musea dicht waren. Geen punt hoor. We hebben het reuze naar ons zin en in de kerken kijk je echt je ogen uit naar alle mooie dingen.

Dag 9

Bij deze een rectificatie !!!
Geef het gelijk toe..... ik heb mij vergist. De hoogste kabelbaan met het 3 landenpunt was niet het uitstapje dat eerder in het verhaal te lezen was. Daar kon je dus alleen op een hoger punt een kop koffie drinken.
De uitstap die wij eigenlijk al eerder hadden wilden doen, is dus wel open!
En het weer is vandaag echt prachtig. Onbewolkt en 28 graden. Piet vraagt aan mij om nogmaals mijn angst opzij te zetten en het avontuur met hem aan te gaan. Hij laat zien dat het niet zo eng is als ik denk en dan........ Gaan we !!
Piet heeft helemaal gelijk. Na een uur rijden door de prachtige natuur, komen we in een afgeschermd natuurreservaat waar de koeien gewoonweg op de weg lopen. De natuur is hier zo onbeschrijfelijk mooi. We hebben nog niet eerder zo iets moois gezien. Zelfs de foto’s die we plaatsen op reismee kunnen de schoonheid niet weergeven. Vervolgens moeten we, nadat we langs een mooi bergmeer gereden zijn, 29 haarspeld bochten gaan maken om aan de top (2750 meter) te kunnen komen. Zelfs dat was heel goed te doen en overal waar we willen kunnen we stoppen om foto’s te maken. Eenmaal op de top gaan we na een lekkere lunch in de hoogste kabelbaan van Tirol zitten. Op naar het drie landenpunt (3108 meter). De telefoon geeft zomaar ineens een melding: Welkom in Italië!!! Dat maakt dus dat we in deze vakantie tot nu toe in Nederland, België, Luxemburg, Zwitserland, Liechtenstein, Oostenrijk en Italië geweest zijn. Haha. Dit was echt een fantastisch leuke ervaring die we niet hadden willen missen. We hebben boven op de berg nog wat leuke foto’s gemaakt, maar zijn daarna weer snel naar beneden gegaan om weer te genieten van al het moois.
We hebben daar nog uren rond gekeken en foto’s gemaakt en eigenlijk hadden we nog te weinig tijd.
Deze ervaring staat echt in ons geheugen gegrift.

Groetjes van ons

Ps : De natuur waar jij elkaar jaar naar toe gaat Mariska is echt prachtig! We zijn benieuwd of je ook in het natuurreservaat bent geweest, anders is het echt een aanrader!

Sjaak en co

Je schrijft zo beeldend lieve zus dat we voor ons gevoel mee zijn geweest. Het spat er van af dat jullie genieten. Heerlijk.